دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
۰ نفر

عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینیان از جمله در تل آویو یادآور اوج انتفاضه دوم است.

تل آویو

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: پس از وقوع یک انفجار قوی در تل‌آویو که یک کشته برجای گذاشت و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را به حالت آماده‌باش درآورد، گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که با همکاری سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) مسئولیت این عملیات استشهادی را برعهده می‌گیرند.

در بیانیه گردان‌های قسام آمد: «تا زمانی که جنایات و کشتارهای دشمن صهیونیستی و عملیات کوچاندن فلسطینیان و سیاست ترور دشمن ادامه داشته باشد، عملیات‌های شهادت طلبانه در اراضی اشغالی را از سرخواهیم گرفت.»

تارنمای خبری crisis24 با اشاره انفجار کامیون حامل بمب در تل‌آویو به دستپاچگی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته گشت‌ها و پست‌های بازرسی در مجاورت محل انفجار چند برابر شده و تدابیر شدید امنیتی در بخش‌های گسترده‌ای از تل‌آویو برقرار شده است.

نشریه عبری‎زبان هاآرتص نیز با اشاره به شکست فاحش نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در انفجار اخیر و تحولات 10ماه گذشته پس از آغاز جنگ غزه، نوشته که نیروهای امنیتی در ماه‌های گذشته بارها در محافظت از ساکنان اسرائیل (شهرک‌نشینان) ناکام مانده‌اند.

الیور لیوی خبرنگار شبکه عبری‎زبان کان نیز تاکید کرده که برعهده گرفتن مسئولیت بمب ‌گذاری تل‌آویو توسط حماس و جهاد اسلامی، یادآور روزهای اوج انتفاضه دوم است که این دو جنبش همراه با گردان‌های شهدای الاقصی عملیات‌های مشترک انجام می‌دادند. پیش از این نیز فلسطینیان در واکنش به اشغال صهیونیست‌ها در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی به عملیات‌های شهادت‌ طلبانه دست زده‌اند که برخی از آنان عبارتند از:

ششم ژوئن 2024 : عملیات شهادت طلبانه گردشگر ترک

حسن ساکلانان امام جماعت کرد تبار مسجد شهر شانلی اورفا با سلاح سرد به صهیونیست‌ها در قدس اشغالی حمله کرد که به کشته شدن 2 نظامی صهیونیست انجامید. گفته شده، ساکلانان از طریق اردن وارد اراضی اشغالی شده و نماز ظهر را در مسجد الاقصی اقامه کرده سپس عملیات شهادت طلبانه خود را اجرا کرده است. این مبارز فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

26 آوریل 2024 : عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی

بر اثر عملیات شهادت طلبانه حمد شهاب جوان 27 ساله ساکن شهر کفر عقب در قدس اشغالی چهار نظامی صهیونیست به دلیل زیرگیری با خودرو و تیراندازی زخمی شدند. نیروهای صهیونیست مجری عملیات را به شهادت رساندند.

پنجم اوت 2023 : تیراندازی در تل آویو

تیراندازی در منطقه نحلا بنیامین در تل آویو به زخمی شدن و مرگ چند صهیونیست انجامید. مجری این عملیات شهادت طلبانه کامل ابوبکر جوان فلسطینی ساکن روستای رمانه در غرب جنین بود.

21 اوت 2023 : عملیات تیراندازی در معالیه ادومیم

مهند محمد سلیمان المزارعه جوان 20 ساله فلسطینی با اسلحه M16 به شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی یک مرکز تجاری در شهرک معالیه ادومیم در قدس شرقی حمله کرد. این فلسطینی که لباس نیروهای امنیتی اسرائیلی را بر تن کرده بود 5 صهیونیست را زخمی کرد و به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

هشتم مارس 2023 : عملیات شهادت‌ طلبانه گردان قسام

عبدالفتاح حسین خروشه ملقب به ابوخالد از رزمندگان گردان‎های قسام در عملیات استشهادی خود در شهر تل آویو در حواره در جنوب نابلس یک شهرک نشین صهیونیست را به هلاک رساند و ۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

هفتم آوریل 2023 : عملیات نیروهای مقاومت در تل‌آویو

در این عملیات یک فلسطینی ساکن کفر قاسم با زیرگیری و تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در مرکز تل‎آویو بوده یک صهیونیست را کشته و 7 نفر دیگر را زخمی کرد که در آن زمان حال برخی مجروحان به شدت وخیم اعلام شده بود. مجری عملیات در نهایت به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.

24 آوریل 2023 : زیرگیری با خودرو در غرب قدس

در عملیات زیرگیری با خودرو در غرب قدس 6 صهیونیست زخمی شدند. حاتم ابو نجمه فلسطینی 39 ساله ساکن شهرک بیت صفافا در قدس اشغالی مجری عملیات بود. در این عملیات 8 صهیونیست زخمی شدند که مرگ یکی از آنان چند روز بعد اعلام شد.

دهم فوریه 2023 میلادی: هدف قرار دادن 9 صهیونیست

حسین قراقع جوان فلسطینی 31 ساله ساکن شهرک عیساویه ضمن عملیات در قدس اشغالی موفق به کشتن ۳ صهیونیست و زخمی کردن ۶ نفر دیگر شد. این فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

27 ژانویه 2023: عملیات شهادت‎ طلبانه در قدس اشغالی

عملیات شهادت طلبانه خیری علقم جوان 21 ساله فلسطینی در شهرک بیت حنینا در قدس اشغالی به کشته شدن 8 شهرک‌نشین صهیونیست و زخمی شدن 21 نفر انجامید، عملیاتی که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‎های اجتماعی داشت.

صهیونیست‌های کشته شده در عملیات‌های شهادت‌ طلبانه فلسطینیان در سال‌های 2016 تا 2022

  • 29 نفر 2022 میلادی
  • 21 نفر 2021میلادی
  • 3 نفر 2020 میلادی
  • 12 نفر 2019 میلادی
  • 16 نفر 2018 میلادی
  • 18 نفر 2017 میلادی
  • 17 نفر 2016 میلادی

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین

انفجار در تل آویو، حماس و جهاد اسلامی در یک قاب

کد خبر 875616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha